torsdag 21 maj 2015

Superfint flugfiske imorse

Hade en underbar morgon vid flugtjärnarna imorse. Var på plats redan kl. 04.30 vid första tjärnen. Morgondimman låg kvar, fåglarna kvittrade vackert och regnbågarna vakade för fullt. Inte ett ljud från civilisationen, det var bara jag och naturen, precis som jag vill ha det.
 
Regnbågarna var morgonpigga och högg som galna på både torrflugor och streamers. Returnerade ett rejält gäng (kort drillning och kroka av med tång i vattnet är det som gäller med dessa känsliga fiskar) och tappade också många. Toppfisken blev en tjockis på 59 cm / 3,55 kg och den fick följa med hem till röken.
 
Kl. 07.30 var jag nöjd med resultatet i denna tjärn så jag åkte till nästa. Där var fisken lite kinkigare, men några bågar landades där också + några tappade, varav en var i bättre storleksklass.
 
Kl. 10.00 åkte jag hem, nöjd med en fin fiskemorgon i vackert stilla väder. Ensamfiske ute i vildmarken ger mig ett lugn som inget annat kan slå, det är helt enkelt underbart!
 
/ Gustaf
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar